Komendant Wojewódzki Policji lub jego Zastępcy przyjmują obywateli, w sprawach skarg i wniosków, w każdy poniedziałek w godz. 15.00– 16.00, w budynku Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach, ul. Seminaryjska 12.
Komendant Powiatowy Policji lub jego Zastępca przyjmują obywateli, w sprawach skarg i wniosków, w każdy poniedziałek w godz. 15.00– 16.00, w budynku Komendy Powiatowej Policji w Końskich ul. Łazienna 12.
Komendant Komisariatu Policji w Radoszycach przyjmuje obywateli, w sprawach skarg i wniosków, w każdy poniedziałek w godz. 15.00– 16.00, w budynku Komisariatu Policji w Radoszycach ul. Ogrodowa 19.
Komendant Komisariatu Policji w Stąporkowie przyjmuje obywateli, w sprawach skarg i wniosków, w każdy poniedziałek w godz. 15.00– 16.00, w budynku Komisariatu Policji w Stąporkowie ul. Plac Wolności 1.
Przyjmowaniem, rozpatrywaniem i załatwianiem skarg i wniosków kierowanych do Komendanta Powiatowego Policji w Końskich zajmują się codziennie wyznaczeni funkcjonariusze, którzy przyjmują interesantów, w imieniu Komendanta Powiatowego Policji, od poniedziałku do piątku, w godzinach 07.30 – 15.30.
Ponadto skargi i wnioski obywateli przez całą dobę przyjmuje Dyżurny Komendy Powiatowej Policji w Końskich.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, ustnie do protokołu, telefonicznie, telegraficznie i faksem.
Skargi i wnioski rozpatrywane są zgodnie z Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5 poz. 46).
W przypadku skarg telefonicznych obywatele są informowani, że powinni zgłosić się osobiście lub przesłać skargę na piśmie, gdyż inaczej nie zostaną wszczęte czynności wyjaśniające, a zainteresowany nie otrzyma pisemnej odpowiedzi.
Skargi załatwiane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, w odniesieniu do parlamentarzystów i radnych w ciągu 14 dni. Termin biegnie od dnia wpływu do właściwego organu.
Wnoszącego skargę informuje się o sposobie jej załatwienia. Takie zawiadomienie zawiera oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona, podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska osoby upoważnionej do załatwienia skargi. W powiadomieniu o odmownym załatwieniu skargi umieszcza się uzasadnienie faktyczne i prawne.