Osoba ubiegająca się o pozwolenie na posiadanie broni składa wniosek do Komendanta Wojewódzkiego Policji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania (od 1.01.2004 r. właściwego ze względu na miejsce stałego pobytu).
Organ ma obowiązek rozpatrzyć wniosek w terminie 1 miesiąca, a w przypadkach szczególnie skomplikowanych 2 miesiące. Po przeprowadzeniu postępowania organ wydaje decyzję administracyjną zgodnie z art. 107 k.p.a. i o jej treści zawiadamia zainteresowanego.
Od decyzji organu I instancji przysługuje stronie odwołanie do organu II instancji (do Komendanta Głównego Policji) w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Odwołanie składa się do organu wyższego rzędu, ale za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (Komendanta Wojewódzkiego Policji). Komendant Wojewódzki Policji przesyła odwołanie wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu (KGP) w terminie 7 dni od dnia w którym otrzymał odwołanie. Odwołanie nie wymaga szczegółowego uzasadnienia. Wystarczy, jeżeli z odwołania wynika, że zainteresowany nie jest zadowolona z wydanej decyzji.
Na decyzję organu II instancji przysługuje skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
Więcej informacji na temat wydawania pozwoleń na broń - na stronie internetowej Wydziału Postępowań Administracyjnych KWP w Kielcach
www.swietokrzyska.policja.gov.pl